Myspys!

dsc00253 (MMS)

Hej. Har suttit och fyllt i kurser som jag ska läsa och räknat ut tidsåtgång för det osv. Det är så mysigt hemma nu när man har en massa ljusstakar framme i fönstrena. Och vackert är det ute också med all snö. Det är bara lite bökigt när man ska iväg med bilen. Skrapa och borsta och frysa. Men det är ju det som är vinter i och för sig. Jag längtar till jul, men sen kan det få bli vår. Det blir i alla fall ljusare efter jul. Skönt! Nej nu tror jag att jag ska göra en kopp choklad (på det äldre sättet med ren kakao och lite socker och hälla över varm mjölk från kastrull). Så gjorde alltid mamma när jag var liten. Och det är så gott med lussebulle till det också. Det fick man alltid i skolan på luciadagen. Gud vad gott det ska bli! ...Go'kväll!

Matbloggstoppen

Kommentera här: