Söndag sista oktober

Hej! Jaha ja nu har min älskling åkt och jobbat igen. Gud vad helgen går fort. Vi har haft så mysigt. Igår var jag och gubben och kollade loppishallen, för syrrans två barn sitter där och säljer av lite som dom rensat inför deras flytt snart. Hoppas det går bra för dom att sälja grejer.

Sen var vi till Rusta och Ikea. Vad med julgrejer det fanns nu i affärerna. Kul att dom inte bara har allt i rött längre. Finns ju rosa plastgranar, rosa julbock, blå, grön o lila elljusstakar (se bild nedanför). Tycker det är kul med andra färger eftersom jag inte gillar rött så mycket. Då kan man ju köpa t ex en blå ljusstake som matchar dom blå gardinerna. Då slipper man byta till julgardiner, hehe!

Snart ska jag skjutsa min dotter och hennes kille till deras bil som står någonstans. Dom ska sen hälsa på min pappa som ligger på lasarettet här i Enköping. Jag ska dit också en sväng ikväll. Var där igår med min gubbe. Pappa har fått nytt blod, för han hade för dåligt. Var nåt fel med blodkropparna. Och han hade för lågt blodvärde och blev yr och så. Hoppas han blir piggare snart! Jag tyckte så synd om honom för han var vimsig och visste knappt vart han var. Jag tror han skulle få komma hem på tisdag.

Bye <3
1 Alexandra:

skriven

Lågt blodvärde = dåligt med röda blodkroppar =) Bara så du vet. Kram från dotter!

2 Gunilla:

skriven

Jo jag vet, tack! Du sa det förut min undersköterskedotter! Kram

Matbloggstoppen

Kommentera här: