Het fläskfilé i kokosmjölk med zucchini och citron

Nu hittade vi äntligen billig fläskfilé på coop förra veckan. Köpte flera stycken. Och idag såg jag att ica maxi har för 59:-/kg. Jag är så sugen att göra denna maträtt i helgen, (Het fläskfilé i kokosmjöjk med zucchini och citron.) Har gjort den ett par gånger förut, och det är jättegott!
 
Här kommer receptet: (som för övrigt är hämtat från tasteline´s sida). Har tyvärr ingen bild för tillfället eftersom jag ej fotat maträtten förut. Men kan fixa det sen, om jag kommer ihåg ...med mitt glömska minne haha! Det är för 4 personer, men lite snålt tilltaget som vanligt. När gubben och jag gör detta på en fläskfilé blir det bara till oss + liten matlåda. Men vi äter kanske som hästar ....gnägg ;) Jag brukar skippa citronerna och ha i lite citrongräs istället. Och så brukar jag ha i hela champinjoner och röd paprika, som jag också fräser på.
 
400 gram
                                1 st
                                4 st
                                2 st
1 msk
1,25 st
                                1,25 tsk
                                5 dl
                                1,25 st
                                0,62 st
 
Tillagning
¤  Skär filén i skivor. Skär zucchinin i bitar, salladslöken i tunna skivor och finhacka vitlök.
¤. Stek fläskfilé i oljan tills den fått färg. Tillsätt sedan lök, vitlök och chili, stek i två minuter och tillsätt zucchinibitar. Stek ytterligare fem minuter och   smula i buljongtärning och currypastan.
¤  Häll i kokosmjölk och koka i 10-15 minuter. Riv i citronskal, rör runt.
    Servera med basmatiris eller fullkornsnudlar.
Matbloggstoppen

Kommentera här: