Loppisrunda

Hej nu är jag och karln min på väg hem från Uppsala. Vi kände oss ( jag) shoppingsugna och ville till loppmarknad i Uppsala.

Först var vi till Röda korset på Danmarksgatan, och den visste jag inte ens om förrän igår när jag läste om den på nätet.





Där finns t o m ett café och det är jättebilligt att fika. 10 kr för kaffe och 15 kr för en stor dubbelmacka. Så vi fikade där. Köpte en tavla med gammal chokladreklam och även en duk.

Sen var vi till Myrorna på Bolandsgatan och som ligger mittemot Jula.

Blev så glad på myrornas för kassörskan gav mig en komplimang... och det är inte ofta man får det..eller snarare nästan aldrig. 

Hon sa... Åh vad fin sån överdel eller vad det heter, du har. 
Jag sa tack, på Ellos kallades den för kimono. Och Loreen hade en sån på sig och jag tyckte om den direkt. Men hon är ju så jäkla snygg hon, sa jag.

Då sa hon.. Men du är också snygg i din och den passar dig jättebra.
Och vad bra, då vet jag att den är köpt på Ellos.

Tack igen! :-D  ;-) 

Gud vad glad man blir att folk man inte ens känner säger så. 

Jag brukar överösa folk med komplimanger om jag gillar någon eller om hen gjort något snällt eller har något fint på sig. Jag tycker om att göra människor glada.

Men tyvärr får jag nästan aldrig nåt tillbaka...förutom av min dotter och av nån enstaka vän. Fick ofta höra bra saker av min mamma och pappa men tyvärr har båda lämnat jordelivet för ett par år sen :-( 

På myrorna köpte jag en liten ryggsäck och en hink stora lego åt mitt barnbarn och ett kuddfodral.

Jag får visa er sen vad jag köpte.

Ha en fortsatt bra dag. Solen skiner mycket idag. Så härligt!
1 susanne:

skriven

Hej!
Då vill jag också ge dig beröm. För din fina sida och för att du verkligen delar med dig av ditt liv! Det är så roligt att läsa.
Varför tror du jag hängt med så pass länge annars för att läsa? Jag är också så att jag gärna berömmer folk. Jag tror att på sikt ger det med sig.
Ha det gott!

Svar:
BrunettGunda

2 Gunilla:

skriven

Tack snälla rara <3 Så kul att höra.
Ha det bra Susanne, och hoppas att du också har sol, där du bor :D kram

Matbloggstoppen

Kommentera här: