Snabba & goda omelettmuffins

Hej hoppas ni har det bra. Här är det sådär, känns som jag har lite feber, men man måste ju äta, så jag
har gjort (vetintevadjagskakalladem) pizzaomelettmuffins eller muffinsomelett med pizzasmak :)
Nåväl, iaf blev dem väldigt bra och goda, så jag tänkte dela med mig av receptet. Dem passar ju både till frukost, brunch, snacks eller mellanmål. Eller varför inte även till middag med en god sallad till.
 
Här kommer nu receptet:
 
Sätt på ugnen på 190 grader...
 
 
Stek 1 hackad liten gul lök och bitar av rökt skinka, ca 300 g
Dutta på lite tomatpuré, pizzakrydda (el oregano) och svartpeppar och rör ihop.
 
 
 Ha i 8 ägg (jag tog 9 st för mina var pyttesmå), 3/4 dl mjölk, 1 tsk bakpulver,
1 tsk matolja plus lite salt o peppar och vispa ihop.
 
Smörj en muffinsform, lägg i röran från stekpannan,
och lägg riven ost uppepå.
 
Häll på omelettsmeten och ställ in i mitten av ugnen 20-25 min
 
 
Och vips så var dem klara. Låt dem stå en liten stund innan du tar ur dem...
Väldigt mumsiga blev dem. Perfekt också och bjuda på till förrätt eller plockmat på en buffé t ex.
 
1 susanne:

skriven

Värkar jätte gott. Ska testa vid tillfälle!

Susanne

Svar: Hej..ja gör det. Tack för kommentaren.
BrunettGunda

2 Pia:

skriven

Enkelt även för en novis vid spis och blev supergoda!

Svar: Vad kul att du gillade dom :-D Tack för besöket!
Gunilla Pettersson

Matbloggstoppen

Kommentera här: