Målat om

Jag var såååå trött på den fula rostbrunröda färgen vi hade på lister runt vardagsrumsfönster, så jag började lite smått att plocka bort, slipa och började måla i går.
 
Så här såg det ut före...
Hur tusan kan man välja sån färg på lister?
 
Och så maskerade jag också...
 
Och så målningen...
Och så blev jag helt slut i armar, axlar och rygg igår. Men om det ska hända något så får jag ta tag i saker och ting. Men som tur var så har gubben min hjälpt till idag, och målat en extra gång och tagit bort lite färg som hamnade lite här och där hehe.
 
 
Och så här fint blev det när det var klart. Dock, så har jag inte orkat stryka gardinerna, och det är nog tamesjutton första gången som jag struntat i det. Fast jag hade tänkt sätta upp andra snygga gardiner, men dom var ju 2,5 m långa och jätteskrynkliga ;( Så det fick bli dessa.
Goder natter! (Wohoo i morgon "idag" är det fredaaaaag).
 
1 susanne:

skriven

Hej!
Gud va bra gjort!
Jättefint blev det.Stor skillnad.

Svar: Tack!
BrunettGunda

2 Åsa:

skriven

Vad fint det blev! Snyggt med vitt! Trevlig Advent!

Svar: Tack! trevlig advent på dig också.
BrunettGunda

3 Sharon:

skriven

Riktigt fint blev det! Ser mycket fräschare ut!


Svar: Tack!
BrunettGunda

4 Sharon:

skriven

Riktigt fint blev det! Ser mycket fräschare ut!


Svar: Tack! Ja fräscht blev det. trevlig advent på dig.
BrunettGunda

5 Alexandra:

skriven

Åh det blev jättefint mamma! :) Vad duktig du är! Stryka gardiner är överkurs haha!! Tips: panelgardiner kan man rulla ihop så håller de sig släta! Det gör jag alltid! HATAR att stryka! :) Puss puss

Svar: tack gumman. Skickade med en påse med Fredde till er. Har ni tittat i den?
BrunettGunda

Matbloggstoppen

Kommentera här: