Akut hjälp mot smärta i rygg

Detta måste jag bara dela med mig av. Har sån ilande smärta i ländrygg och höfter (bäckenet)och kunde knappt komma ur sängen i morse. Det har blivit värre och värre sedan i måndags, då jag lyfte alldeles för tungt på jobbet, fast jag vet att jag inte ska göra det.
 
Har haft värk och problem med ryggen i jättemånga år, då jag slet ut rygg, nacke och axlar på ett stort lager som jag arbetade på i 10 år. Men så tror man ju att man klarar av att lyfta tungt ibland, och kände mig rätt bra i ryggen för en gångs skull. Ja ja nog om detta.
 
Har ringt runt halva morgonen till naprapater, kiropraktorer och sjukgymnaster för att jag ville ha en tid så fort som möjligt, och idag. Men fanns bara i morgon tidigast, hos en kiropraktor här ganska nära mig.
 
Då googlade jag för att hitta några tips på övningar, som jag kunde göra. Och hittade då detta fantastiska klipp som en underbar naprapat har gjort för att hjälpa människor med ryggskott, ryggvärk. ishias mm mm.
 
OCH DET ÄR F-N OTROLIGT...,jag gjorde ca 10 st av varje övning och det hjälpte direkt och jag kände t o m att värken börja släppa något i nån nerv eller var det var.
 
 
Läste att om det är akut, så kan man göra övningen en gång/timme, Glöm ej att spänna mage, som han sa var viktigt. Ni får läsa och lyssna mer själva, hur ni ska göra. Om ni läser kommentarerna så är det otroligt många som blivit hjälpta. Hoppas ni också får nytta av denna film om hur du hjälper dig själv vid t ex ryggskott.
 
Det är ju mycket sällan, eller nästan aldrig man kan göra något för att bli så fort bättre....förutom värktabletter som jag helst vill låta bli.
 
Ha det bra, eller ha det bättre :D
Matbloggstoppen

Kommentera här: