Dekorplast, kylskåp & marrockanskt

Oj vad coolt man kan göra av självhäftande designfolie eller dekorplast. Finns säkert även andra ord för det också. Jag vet inte om det finns färdiga bitar till kylskåp, eller om det bara är på metervara eller bitar på viss bredd och längd, som man sen får anpassa själv. Dock ser det ut som att vissa på bilden, borde finnas i exakt färdigskurna bitar.
 
Kolla in vad häftiga kylskåp:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Åh nu blev jag så sugen att sätta över något fint på kaklet i köket. Det är tråkigt, fult och beiget. Skulle vilja ha något coolt mexikanskt kanske, typ som detta: Alltså inspirerat av dessa kakel, men jag vill ha dekorplast, om det finns att hitta. Har ingen lust att byta kakel i en hyreslägenhet :(   Se så snygga Marrakech, marrockanskt mm, som jag hittade...
 
 
Det finns så mycket snygga kakel i alla möjliga mönster och färger. Här är länkar till några sidor med kakel och dekorplast / självhäftande kakelplast mm.
Dekorplast hos MellMine,  
Självhäftande plast / kontaktpapper hos Broarne,
Dekorplast bla Marrakech hos Fyndiq,
Kakeldekor hos Dekortorget,
Kakeldekor hos Vinaylahem 
 
Kakel hos Lhådös kakel Enköping
                  stonefactory.se  (fraktfritt)
 
Mosaik:      Tiles R US AB 
 
En av mina favoriter, som är lite vintage / marrockankt - inspirerat är detta snygga:
...som du hittar här hos ByggHemma
 
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Undrar vart du hittade bilden med det blå/grå köket med marrakech ed lite orangea inslag på kaklet? Den som du kommenterat "såå snyggt" på? Vill verkligen ha det! Mvh Sara

Svar: Nej jag hittar inte den. Har letat länge. Men var bara en bild och ingen länk vart man köpte kaklet ifrån. Om du googlar på Marrakech kakel kanske du hittar något annat som du gillar. Men det var verkligen snyggt! Här är andra i samma stil: https://tilesrus.se/kakel-klinker/marockanskt-kakel/
Gunilla Pettersson

Matbloggstoppen

Kommentera här: