Eckerö och födelsedag

I helgen har det varit fullt upp. I lördags var jag med min syster och en annan väninna, till Eckerö, på dagkryssning. Bussen gick redan 7.30 och sen var vi hemma igen här i stan vid 17. Oj vad mycket fiolk det var på den lilla båten.
 
Det var kö till buffé, och till A la carte restaurangen. Men som tur var så tog vi inte buffé, och bordsreservationen till restaurangen tog jag bort, för det var så dålig meny, tyckte vi. Bara fyra varmrätter att välja på, och inget som vi gillade. (Aborre, lamm, kalv eller haloumitoast).
 
 
Så vi käkade varsin stor och god räkmacka på ett fik istället, där vi hade tur att hitta ett bord direkt, för att vi var rätt snabba dit. Vi satt där hela tiden, förutom när vi gick till taxfree, men då passade våra bordsgrannar vårat bord. Det var två trubadurer där, som sjöng jättebra.
 
Efter nån timme blev vi lite sugna på något, men inte så hungriga, så jag köpte en pommestallrik och bjöd på.
 
 
I går fyllde jag år, men jag hade kalas i söndags. Då kom min bror, syster,
dotter med familj och min son och hans tjej.
 
Jag fick massa fint....
 

 
 
 
Jag hade önskat mig den stora fina lampan och Loreals dagcreme som jag gillar,
för min är slut snart. Och så bjöd gubben min på Thailänsk mat från "Vita Elefanten".
Det är min favoritrestaurang här i Enköping. Godaste maten jag någonsin ätit.
 
 
 
Jag blev t o m grattad på jobbet och dem sjöng för mig :D Fick blommor och trisslotter
av min bästa jobbarkompis Monica (vann 60:-) och av chefen fick jag presentkort
på Guldfynd på 300:-. Jäkligt nice!
 
Idag har det inte varit en bra dag. Började med att jag försov mig och vaknade 40 minuter
innan arbetet börjar, men hann i tid iaf. Men vaknade med världens nackspärr och huvudvärk,
och har fortfarande det. Min dotter ringde mig på jobbet och frågade om jag kunde hämta barnbarnet
på förskolan idag, för hon har blivit magsjuk. Usch o fy! Så jag hämtade honom 14.30,
och nästan nyss har pappan hämtat honom. Har lekt ute med honom och är nu helt slut,
 
 
 
Full fart på Pontus var det. Men jag blir alltid så glad av att träffa honom.
 
Min dotter tycker att jag ska lägga ut en bild på mig själv lite då och då,
vilket jag aldrig gör, men här kommer iaf en :D
 
 
Sonen och hans tjej åkte hem till henne nu, för en gångs skull,
så nu ska jag vila i soffan under filten och kolla lite tv en stund.
 
Ha det bra!
1 Susanne:

skriven

Grattis i efterskott!
Roligt att åka båt också. Det gjorde jag när jag fyllde i Sep. Alltid kul.

Svar: Tack! Grattis på dig också. Så du fyller också denna månad. Är du också våg?
BrunettGunda

2 Susanne:

skriven

Fyller den 18 så jag är jungfru.

Svar: Ok.
BrunettGunda

3 Susanne:

skriven

Tack!

Matbloggstoppen

Kommentera här: