Ledig dag

Hej, idag var jag med min dotter ner på stan och tog en kopp kaffe och pratade på café magnifik :-)

Sen tittade vi lite i affärer och på öb och handlade på Maxi.

Jag ville bädda rent idag, men jag min klantskalle hade köpt fel storlek på nya fina påslakan, som jag köpte på Ikea sist jag var där. . .


Nu har jag nyss tagit ut kålpudding ur ugnen som jag gjort. Förenklade lite och köpte en färdig påse med strimlad kål.
Först koka jag den 5 min. .

sen stekte jag den med soja och ljus sirap. .



Sen blandade jag köttfärsen lite löst med ägg, mjölk, salt, svartpeppar och lite örtkrydda. . .


sen lägger jag hälften av kålen i en smörjd ugnsform. .

och lägger färsen uppepå. .

och plattar till och brer ut över hela.

och sen resten av kålen överst. .



in i ugn i en timme, 200 grader . .i mitten.



KLAR!











Matbloggstoppen

Kommentera här: