Rörigt värre!

Ja, idag har dem börjat med det jäkla stambyte hos oss. Fem, sex killar har varit här och vilket liv det var... alltså oljud! Tur att vi har ett extrarum på ovanvåningen, där vi kan ha den tillfälliga "toan". Skogstoa heter den, och det var det mest simpla jag sett.
Här är toan på nedre våningen. Dem var ju iaf snabba att få bort allt.
 
Provisorisk vattenledning, så att vi kan ha vatten i köket.
 
Bra med skydd på trappen.
 
 
Badrum övervåning.
 
Datarummet på övervåningen, som vi inte kan använda alls, förutom till förråd
och tillfällig toalett med "skogstoan"
Här är "toan" plus några extra hinkar, om vi ville ha. Bara det att vi har ingenstans att ställa fler. Verkligen påkostat va? Känner mig som en skogsmulle.

Stackars sonen, han fick ingen på nedre våningen. Men idag var han hem och hämta tv:n och lite grejer, och ville bo med tjejen sin ett tag. Jag sa... :Jaha ska du flytta nu? Var på han svarade... Ja, men kommer väl hem när jag är hungrig. Hehe! Dem är inte långt borta, ...bara ner för backen några hundra meter i hans tjejs mammas lägenhet.
 
Slaskskåp.
 
Har låtit partytältet vara kvar, för att skydda ännu mer saker som vi inte får plats med inne.
Har försökt att hålla sovrum, kök och vardagsrum fria från massa grejer, så vi kan bo också.
 
Förutom detta som vi nu måste ha i vardagsrummet och lättåtkomligt.... schampoo, balsam, deo, badlakan och toapapper mm mm, Vi får duscha i en barack på gården.
 
Vi har öppen planlösning mellan hall och vardagsrum, så jag har gjort en "extravägg" av gardinlängder,
för att få lite avskildhet, när det är så mycket spring på jobbgubbar.
Dessutom håller den damm och kyla borta. Lite i alla fall.
 
Extrafrysen fick flytta in i köket....
 
....plus lite rengöringsmedel mm.
 
Dem har bilat upp en skåra såg jag. Tror att det är till för att ledan tvättmaskinsvattnet till avloppet.
 
Jahapp, så nu är en dag avklarad.... bara 22 dagar kvar av stamrenoveringen. Puh!
 
Nä nu ska jag gå upp och lägga mig, men först ska jag göra mina behov i datarummet haha!
Låter ju inte klokt, eller hur?
 
Som tur va, så kom jag på att vi kan använda en toalett i tvättstugan :D Där kan man sitta i fred
och göra lite större saker, om ni förstår vad jag menar.
 
Nog med skitsnack nu, god natt!
 
(Egentligen tycker jag att det är skitjobbigt och mår dåligt av att ha det så här, men försöker
att skoja bort det och ignorera det, för att klara det bättre:
Och tiden går ju fortare, än vad man tänkt, så snart är det över).
 
1 susanne:

skriven

Hej!
Ja vad ska man säga... rörigt blev det.
Jag skickar över lite extra styrka det lär ni behöva.


Svar: tack du!
BrunettGunda

2 Alexandra :

skriven

Ja fy så rörigt ni ska behöva ha det :/ Du kan väl komma nån dag efter jobbet och tvätta/duscha/skita ;) O så kan vi gå o hämta pallevanten på dagis sen. Älskar dig

Svar: Ja kanske det. Men hinner inte göra allt det innan. Kram o godnatt <3
BrunettGunda

Matbloggstoppen

Kommentera här: