Koppar, Sammet, Uniform & Platå

Hoppas ni har en härlig lördag. Visst är det skönt att vara ledig? Man har tid för allt man har lust till. Som jag, som fortfarande ligger i soffan med nattlinne, myssockor och filt... och kollar på bloggar, mode, postorder mm mm.
 
Gjorde små collage, och sparade bilder på modet just nu. Och på massa som är populärt just nu. Jag är intresserad av att titta på det och att veta, men följer inte det själv. Men roligt att blogga om är det. Väldigt färgglatt och fullt av liv i modet, som består av så många olika delar som man kan kombinera hur man vill eller vågar.
 
 Blå sammetsblazer 499:- Nelly, Lilaröd klänning 599:- Bubbleroom, 
Lila läppstift 49,90 H&M,  "Armé" Kavaj 479:- Haléns, 
Guess  jacka/rock 1995:- Zalando,  Vinröd Ryggsäck sammet 249:- Zalando.
 
Jag tycker det är snyggt med djurmönster, metall- och koppartoner och sammet. Gärna en massa sammet på dina accessoarer också, som väska, mössa, mobilfodral och annat. Det är rätt dova färger som lila och vinrött som är inne nu. Höga stövlar, gärna med snörning och stora klumpiga klackar ska man ha.
 
Coolt! ...men passar nog bäst på catwalken.
 
     Blus 799:- Cream,  Kort stövel 474:- Asos, Keps/mössavelvet 199:- Nelly,
     Halsband 99:- Haléns, Bälte299:- La Redoute, Pälsväska 140:- La Redoute, 
    Jacka päls 3999:- Cream, Väska svart/djur 449:- La Redoute. Nagellack 155:- Bubbleroom.
 
 
Det är också modernt med en skulpterad och arkitektonisk look; såsom markerad midja, stora ballongärmar o stora skärp. Även stora, gotiska och även punkiga smycken är populärt nu.
 
Så härliga sammetsklänningar. Så skön kvalitét ju, men tycker nog själv att det passar bättre hemma att mysa i. Om man inte är ett modelejon förstås och kan bära upp det snyggt :D
 
 
 
            Kappa 839:- La Redoute                              Tröja (ballongärm) 399:- H&M     
 
   
 
       Topp "Ralph Lauren" 489:- Zalando                              Cardigan-kappa 599:-  Haléns
 
 
Tröja  299:- Zalando,  Sammetsbyxa 399:- La Redoute,  Kavaj sammet  285:- La Redoute. 
 
 Wow! vilka platåskor. Inte något som man går i på vardagar precis.
 
 
Detta inlägg om mode är efter min egen tolkning och mitt eget urplock av vad jag tycker är snyggt. Kläder och accessoarer som jag valt ut från olika siter är sådana plagg som jag gillar, tycker är snygga och som jag tycker passar i nuvarande modesbilden, utifrån det jag läst och studerat om det som är inne just nu.
 
Ha en bra helg!
                   
1 Dottern:

skriven

Åh. Ryggsäcken 😍😍😍 För ca 16 år sedan var allt det här inne. Jag kommer ihåg att jag och andra i 8an hade liknande grejer :)

Svar: Ja sammet är fint! kram
BrunettGunda

Matbloggstoppen

Kommentera här: