Härlig lördag.

Solen skiner och det är toppenväder. Jag och karln min är på väg till Erikslund. Jag vill hitta nån t shirt eller linne..så vi ska kolla efter det. 


Jag var till Lindex i Enköping, men dom har tagit bort avdelningen med större kläder och en tjej som jobbar där sa att nu är kläderna upp till 2xl. Inte alla men många, sa hon. Jag letade i ugn minuter ca och hittade inte en enda i xl -xxl som jag behöver. Skitdåligt! Så nu finns inga kläder till mig i min stad.

Jag blir rätt ledsen över att det inte finns kläder till mig i en hel stad. Det ska finnas till alla människor och deras storlekar. 


Så tycker folk att man ska gynna sin egen stads affärer....men det blir svårt det.

Ni som alltid varit smala kanske tänker att "då får hon väl gå ner i vikt". Men om man är nöjd med sig själv och mår bra i det så funkar det inte så. Tänk om det inte fanns 34 el 36 i storlek...då skulle andra  små människor känna sig diskriminerade. Kan vara så att samhället tycker det är lika ohälsosamt att vara för smal...om det nu är av den anledningen det inte finns i allas storlekar.

Äh nog med detta. Men hoppas ni förstår mig.

Nu ska jag kolla loppis på Läkarmissionen.

Ha en underbar lördag.

1 susanne:

skriven

Hoppas du hittar kläder. Men det är riktigt illa att en stad inte säljer större storlekar. Finns inte ord för det!! Då kan man inte heller gynna orten och inte har man lust heller.
Lycka till!

Svar: Tack! Jag hittade en fin topp på HM :-D Ska beställa mer hos Bon Prix.
Gunilla Pettersson

Matbloggstoppen

Kommentera här: