Billig KAFFEMASKIN med kvarn

Jag letar efter en bra och billig kaffemaskin, som man både kan brygga med som vanligt med malet kaffe, och som även har en kaffekvarn för hela bönor, Det är en djungel med hur många som helst och dessutom hur dyra som helst, Jag har ingen lust att betala fööör mycket. Utan letar efter en med bra pris,
 
Har hittat denna som det är ganska bra pris på...
Jag vet dock inte om den är bra. Har aldrig hört talas om märket "Beem".
Den kostar 1339:- och jag hittade den HÄR
 
 
Sen fann jag denna fina från Severin...
Den verkar bra, och man kan avaktivera kvarnen i den, och använda den som en
vanlig kaffebryggare, Den kostar 1499:-, och finns HÄR
 
 
 
Och så hittade jag en snygg Philips bryggare med kvarn...
Denna har plats för två sorters bönor och kostar 1449:-, och finns HÄR
 
 
 
Nu hittade jag en liknande kaffemaskin, också den från Philips.
Det är ju ett välkänt märke, så jag tror den är bra.
Den är lite billigare än den ovanför, och kostar 1290:-
HÄR hittar du den. Jag tror knappt det går att hitta billigare,
så den är jag intresserad av. Men vet inte riktigt om jag ska köpa den,
Vi får se.
 
 
LÄR DIG MER OM KAFFE!
 
Espresso
 
Starkt kaffe lagat under högt tryck.

Kan drickas som den är eller användas

som grund i mjölkbaserade kaffedrycker.

 Caffe Latte

Detta är en espresso med tillsatt varm mjölk.

Mjölken värms upp med ånga så att den blir

tjock och luftig. Blandningsförhållandet är ca

1:3 mellan kaffe och mjölk.

Café au Lait

Detsamma som Caffe Latte men lagas

med bryggkaffe istället för espresso.

 Cappuccino

Lagas på samma sätt som Caffe Latte

med mycket mindre mjölk och mer skum.

Blandningsförhållandet mellan kaffe och mjölk är 1:1.

Americano

En espresso med 1-3 dl varmt vatten.        

Hammerhead

En espresso hälld i en kopp bryggkaffe.

Espresso Panna

En espresso med grädde på toppen.

Macchiato

En espresso med lite skummad mjölk på toppen.

Serveras ofta med socker.

Mocca

Cappuccino eller caffe latte med

chokladsirap eller varm choklad.


 
Matbloggstoppen

Kommentera här: