Nyttigt fröknäckebröd utan mjöl

 
Sist jag gjorde eget knäckebröd blev det inget bra, gjorde för tjockt, och hade sojamjöl istället för mandelmjöl, så det var nog därför det blev misslyckat. Nu hittade jag en bra förpackning på nätet med brödmix från risenta som jag tänker prova. Ja, den finns att köpa i vanlig mataffär också. Jag var in på Apotea och skulle beställa lite blandat och då såg jag att dem även har Risentas bakmix, så jag beställde några förpackningar. Fick även 10 % på min beställning med en rabattkod. (Gäller ej receptbelagda varor).
Det enda man behöver tillsätta är olja och vatten.
Bra va?
 
(Jag kollade på nyttigt fröknäcke på Ica idag, och det kostade över 40:-,för en liten förpackning)
Så nu ska det bli kul att testa denna. Det ska tydligen bli två plåtar bröd. Sen ska jag köpa pumpakärnor (eller heter det pumpafrön, som jag tänker på) att ha uppepå. Mums kommer det bli.
Om ni vill ha rabattkoden hos Apotea, så är den: rabattkalassommar 
(Tror koden gäller hela juni). Perfekt med Apotea ju, alltid fraktfritt, och kommer på 1-2 vardagar.
Men man måste välja gratis fraktalternativ själv, för det finns andra alternativ också.
 
Om ni har testat att göra detta bröd, så kan ni väl skriva vad ni tycker. Tack!
 
Ha en bra helg, och hoppas det blir lite soligt. 
 
 
 
1 Susanne:

skriven

Brödet ser gott ut! Hoppas det blir bra.
Jag köper hem pumpa frön och har lite istället för godis. Dom är jättegoda.

Svar: Ja det hoppas jag med. Bra idé att ha det som snacks...det ska jag också ha. Trevlig söndag!
BrunettGunda

Matbloggstoppen

Kommentera här: